Новини

22 Березня, 2021 р., 10:24
  17 березня на засіданні Уряду прийнято постанову «Деякі питання зарахування частини акцизного податку з виробленого в Україні та ввезеного на митну територію України пального до загального фонду відповідних бюджетів місцевого самоврядування» (проєкт), якою затверджено: - Порядок (завантажити проект) зарахування частини акцизного податку з виробленого в Україні та ввезеного на митну територію України пального до загального фонду відповідних бюджетів місцевого самоврядування. Розподіл частини акцизного податку (13,44 %) між бюджетами місцевого самоврядування  відбуватиметься щодня у день надходження акцизного податку. Розподіл акцизного податку, що надійшов з початку кожного півріччя буде здійснений у двотижневий строк з дня набрання чинності постанови, якою будуть визначені частки для зарахування на відповідне півріччя. - Частки (завантажити проект) для зарахування до бюджетів місцевого самоврядування частини акцизного податку з виробленого в Україні та ввезеного на митну територію України пального у першому півріччі 2021 року. Частки визначатимуться кожні півроку, виходячи з обсягів реалізованого суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі пального на відповідній території за попереднє півріччя відповідного бюджетного періоду на підставі даних реєстраторів розрахункових операцій згідно з інформацією ДПС, відповідно до Порядку. АМУ сподівається, що до кінця березня відповідні кошти надійдуть до бюджетів громад. Нагадаємо, Асоціація міст України у бюджетному процесі 2021 року відстояла зарахування до бюджетів місцевого самоврядування частини акцизного податку з пального на постійній основі. У 2021 році громади планують отримати у 2021 році 7,4 млрд грн від акцизу на пальне. За наполяганням АМУ Державна податкова служба України, починаючи з кінця 2020 року, розпочала публікувати на своєму офіційному сайті інформацію про обсяг реалізованого суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі пального за даними реєстраторів розрахункових операцій (РРО) у розрізі адміністративно-територіальних одиниць. Саме на підставі цих даних здійснюється розрахунок часток акцизного податку для бюджетів місцевого самоврядування. Зазначена інформація надає можливість органам місцевого самоврядування самостійно аналізувати інформацію про обсяги реалізації пального, проведені через РРО. Ознайомитись з нею можна  у розділі Інформація щодо обсягу проданих через РРО підакцизних товарів у розрізі КОАТУУ на сайті ДПС. Дані за 1 півріччя 2020 року  опубліковані  26.11.2020 р. ознайомитися Дані за 2 півріччя 2020 року опубліковані 29.01.2021 р. ознайомитися Асоціація міст України вітає наміри Державної податкової служби публікувати дані про обсяги реалізованого пального поквартально та висловлює сподівання, що це відбуватиметься на регулярній основі. Довідково. В рамках бюджетної децентралізації кілька років тому акциз з пального почали зараховувати у бюджети громад. Місцевий акциз з пального – це не тільки інструмент боротьби з тінізацією у сфері обігу пального (яка до його запровадження складала 30%), а й джерело доходів громад для реалізації соціальних проектів – будівництва нових шкіл та дитячих садків, ремонт доріг, мостів, облаштування вулиць тощо. Цей ресурс дуже важливий для місцевого самоврядування, оскільки окремим громадам саме акциз з пального приносить до 50% доходів у місцеві бюджети.
11 Березня, 2021 р., 15:46
Я володію будинком, який розташований на земельній ділянці, що не приватизована. Я чула, що приватизувати землю зараз можна безоплатно. Як мені діяти? Таке запитання надійшло до Міловського місцевого центру. Юрист відповідає: "Ваш випадок – це приватизація земельної ділянки для обслуговування житлового будинку. Це одне з шести цільових призначень, за якими можна отримати землю безоплатно, один раз за кожне цільове призначення. За цим цільовим призначенням громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності «для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка)» у селищі міського типу - не більше 0,15 гектара (у селах – не більше 0,25 гектара, у містах – не більше 0,1 гектара). Зверніть увагу: коли Ви отримали безоплатно земельну ділянку у селищі, наприклад розміром 0,1 гектара (із закріплених у законодавстві 0,15 гектара), Ви не зможете майбутньому безоплатно доодержати решту (ще 0,05 гектара) за цим же цільовим призначенням. За іншим, за яким ще не отримували – можна на тих же умовах (наприклад, для будівництва гаража – до 1 сотки). Отже, для одержання земельної ділянки у власність потрібно подати «клопотання про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність» до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування – таким у випадку з селищем є, наприклад, селищна рада, ОТГ чи інший орган. У «клопотанні» обов’язково мають бути вказані розмір і цільове призначення (одне з шести можливих), а також до нього потрібно додати графічні матеріали – де знаходиться ділянка. Це може бути роздруківка з публічної кадастрової карти на веб-сайті, чи якась інша форма – головне, щоб було зрозуміло, де саме ця ділянка розташована. На роздруківці можна відокремити, виділити бажану ділянку для наочності. Рада розглядає «клопотання» не більше місяця, та дає своє «рішення» - дозвіл. Взагалі-то можуть і відмовити, але у відмові повинні вказати причини відмови, які треба виправити та подати «клопотання» знову. Якщо відмова все-таки буде, то вона буде одна із певного переліку, який є в статті 118 ЗК. Інших причин для відмови бути не може. З дозволом можна звертатись до землевпорядної організації, де укласти «договір» з інженером, який надалі на підставі того дозволу розробляє «проект землеустрою». За законом у інженера є на це до шести місяців, але на практиці це буває набагато швидше. Є важливий нюанс: держава надає земельну ділянку безоплатно, але інженеру-землевпоряднику за «проект землеустрою» доведеться сплатити за послуги – він є підприємцем і не працює безкоштовно. Землевпорядник також повинен бути сертифікований: їх список є на сайті  http://www.dazru.gov.ua (у розділі «Ліцензування та сертифікація», підрозділ «Державний реєстр сертифікованих інженерів-землевпорядників»). Після розробки інженером «проект землеустрою» підлягає так званому «екстериторіальному погодженню» у відповідного екстериторіального юриста. Цей етап триває до двох тижнів, та отримує погодження незалежного експерта про правильність складеного проекту – зазвичай помилок в ньому немає і погодження гарантоване. Погоджений таким чином «проект землеустрою» потрібно зареєструвати в «Державному земельному кадастрі» для присвоєння ділянці кадастрового номеру в електронній системі (цей номер згодом буде відображено в фінальному документі про право власності). Отримане «погодження» додається до Вашого «проекту землеустрою», і цей пакет документів підлягає остаточному затвердженню в тому самому органі, який надавав перший «дозвіл» – в нашому прикладі це селищна рада, до якої подавалось саме перше «клопотання» (але взагалі це міг бути і інший орган, що видав дозвіл – наприклад, «Держгеокадастр»), та до двох тижнів відводиться на затвердження. Результатом буде «рішення про затвердження проекту» (в ньому вже буде вказано про передачу у приватну власність ділянки з конкретним кадастровим номером конкретному громадянину). Останнім етапом буде звернення в ЦНАП до реєстратора речових прав і реєстрація за собою право власності на земельну ділянку (це також платна процедура). Після цього процес можна вважати завершеним. Це що стосувалось приватизації ділянки для будівництва. Але, якщо потрібна приватизація інших видів цільового призначення – зокрема для ведення фермерського господарства, з паюванням – то є окремі додаткові вимоги до оформлення. Докладніше про це можна дізнатись, звернувшись до місцевого центру чи бюро безоплатної правової допомоги."   Якщо порядок дій для Вас не є вичерпно зрозумілим, або Ви вважаєте, що Ваші права було порушено, Ви завжди можете звернутись за юридичною допомогою до Міловського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги за тел. (06465) 2-29-49, 099 460 93 68, чи на «гарячу» лінію системи 0800 213 103. Це безоплатно, оперативно та професійно. Згідно з Законом, всі послуги юриста оплачує держава!

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь